niedziela, 20 października 2013

Szybka kolacja / Makaron z pomidorami, ananasem, oliwkami + dodatki

Kilka dni mnie nie było, gdyż zwiedzaliśmy podczas pracy piękny Wrocław. Naprawdę cudowne miasto i mamy nadzieję tam częściej wracać.
Jako, że wczoraj już wróciliśmy na Śląsk, musiałam szybko coś wykombinować na kolację. Makaron jest świetny na każda okazję, a przy tym jestem wielką miłośniczką różnych makaronowych kombinacji, zatem tak też się właśnie skończył się i wczorajszy dzień.


/ Makaron z pomidorami, ananasem, oliwkami + dodatki /


Składniki:
  • makaron penne
  • ananas z puszki
  • oliwki zielone (lub czarne - wedle uznania:)
  • pomidory (ja użyłam całych pomidorów z puszki)
  • kukurydza
  • cebula
  • czosnek
  • ser owczy dojrzewający (dosłownie kawałeczek)
  • ser żółty (wystarczy jeden duży plaster/porcję)
  • natka pietruszki
  • papryczka chilli
  • papryka słodka czerwona
  • przyprawy (majeranek, zioła prowansalskie, bazylia, sól, pieprz)

Czosnek i cebulę podsmażamy na patelni do zarumienienia. Następnie dodajemy pomidory, kilka pokrojonych plastrów ananasa, kukurydzę, oliwki, papryczkę chilli, paprykę czerwoną słodką, ser owczy (pokruszony, rozdrobniony). 
Dusimy chwilę i przyprawiamy do smaku.


Makaron gotujemy tak, aby był al dente. 


Kiedy makaron będzie już gotowy, odlewamy wodę i nakładamy go do miseczek. Sos/farsz z patelni przekładamy do miseczek na makaron, kładziemy plaster żółtego sera (można go trochę podtopić, aby się roztapiał) i na wierzchu dekorujemy natką pietruszki. Gotowe :)



Następna notka będzie dotyczyć dyni i pigwy!
Całusy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz