środa, 6 listopada 2013

Szybka i prosta zupa - krem z dyni

Trochę mnie nie było, a to z powodu nieobecności na Śląsku. Byliśmy odetchnąć świeżym powietrzem w Świętokrzyskim. Tymczasem jesteśmy już na miejscu, buszuję znów w kuchni, zatem mogę tu coś zamieszczać :)

Tę zupę - krem jem od dziecka. Robiła ją moja prababcia, robi moja babcia i mama, a teraz robię ja. Jest przepyszna, banalnie prosta i syta.


/ Szybka i prosta zupa - krem z dyni /


Składniki:
  • 400/500 g dyni (w zależności od tego, ile chcemy zrobić porcji)
  • zacierki makaronowe
  • mleko 
  • sól
  • cukier

Obraną dynię kroimy w kostkę i rozgotowujemy w garnku z wodą. 


Kiedy będzie już miękka (rozgotowana) blendujemy na gładką masę. W osobnym garnku gotujemy na mleku zacierki makaronowe (nie za dużo, aby zupa nie była zbyt gęsta).



 Gdy zacierki będą już gotowe, wlewamy je do garnka z dynią i mieszamy. Doprawiamy do smaku cukrem/solą. Ja zawsze robię ją na słodko :)



Niebawem zacznie się zima (oby nie, ale prognozy już coś zapowiadają), więc zaopatrzyłam się w zapas dyni na najbliższe miesiące. Prawie 6 kg dyni siedzi w zamrażalce i czeka na swoją kolej. Kocham dynie, można z niej stworzyć tyle pyszności!




Całuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz